Først sættes kølen i en byggebedding, og derefter afpudset spanterne og sættes på kølen.
Så lægges det nederste dæk på, samt mellemlister.
Mellemste dæk.
Så er alle dæk monteret.
Trappe limet sammen af lister og bejdset brun.
Her er trappen limet på i lastrummet på nederste dæk.
Dækkene beklædes med supertynde mahognilister, der skal illustrere dæksplanker. Bomuldssnoren imellem plankerne skal illustrere kalfatring, som er tjæret hampeværk til tætning af dækket.
Alle dæk beklædt og bejdset brune.
Delene til skot males og bejdses, og limes sammen.
Skottene monteret.
Rist laves af lister.
Færdig luge – lidt af et pillearbejde. Den måler 3,5 cm.
Ovenpå risten skal stå en skorsten. For at kunne bøje trælisten i facon, måtte den lægges i blød i 3 dobbelt salmiakspiritus, og holdes i spænd til den var tør.
Bag på skibet skal monteres en såkaldt hæk til galleriet. Den er samlet at tre stykker, der skal bue lidt. Så de måtte også lægges i blød først.
Skot i forstævn monteret.
På væggen ses arbejdstegningen. Skroget beklædes med trælister.
Beklædningen skulle tilpasses og bukkes en del, for at passe.
Så er skroget næsten beklædt, jeg er ikke tilfreds med resultatet, da det er meget ujævnt. Jeg skulle have været mere omhyggeligt med afpudsningen af spanterne i starten.
Efter en del sliben er resultatet dog ok.
Bunden af skroget spartles – det er den del er skal forestille at være under vandlinjen.
Første lag maling efter at spartelmassen er tør og slebet glat.
X
Galleri Gozo